Blog:

Vier redenen om een projectspecifieke Omgevingsapp in te zetten

Vier redenen om een projectspecifieke Omgevingsapp in te zetten

Wil jij op een moderne, gemakkelijke en aantrekkelijke manier communiceren met de stakeholders rondom jouw bouwproject? Maak dan gebruik van onze Omgevingsapp! Wij vertellen je hieronder in vier punten hoe onze (projectspecifieke) Omgevingsapp HOA Grote Aanpak het informeren en afstemmen met omwonenden makkelijker én leuker maakt.

 

1. Pushbericht en Hinderkaart

Tijdens het project HOA Grote Aanpak zijn steeds andere straten in de wijk afgesloten. Wanneer een nieuw gedeelte wordt afgesloten, brengen wij alle app-gebruikers op de hoogte van de nieuwe afsluiting via een Pushbericht die zij ontvangen op hun telefoon. Klikken gebruikers hierop, opent de app de hinderkaart, waarop precies is aangegeven welke omleidingen actief zijn en welke ondergrondse containers beschikbaar zijn.

2. Geef uw tuinkeuze door

In de wijk wordt de openbare ruimte tot zo’n 70cm opgehoogd. Dit heeft veel impact, want alle voortuinen moeten daarom ook opgehoogd worden. Via het tuinmenu in de app geven bewoners door of ze hun tuin willen ophogen met zand of grond. Daarnaast geven bewoners via de app direct door of ze hun huisaansluiting willen laten vervangen. Ongeveer 2/3 van de bewoners maakt gebruik van deze tuinkeuze. De overige bewoners geven hun tuinkeuze door via het antwoordbriefje, mailtje of belletje.

3. Vragen?

De bewoners in de wijk zijn zeer betrokken bij het project en hebben regelmatig vragen. Via het ingebouwde vragenformulier in de Omgevingsapp ontvangt de omgevingsmanager zo’n vijf vragen per week. Heel handig, want de bewoners kunnen gemakkelijk een foto bij hun vraag toevoegen om het te verduidelijken. Bewoners maken hier graag gebruik van: de drempel om een appje te sturen is immers lager dan een omgevingsmanager op te bellen.

4. App Analytics

Als appbeheerder heeft u altijd inzicht in de gebruikersdata van uw app. Bij HOA Grote Aanpak betekent dit dat er precies te zien is welke berichten de meeste lezers trekken. Een greep uit de resultaten: de bewoners openen de app het vaakst bij een inhoudelijk bericht, waarin we bijvoorbeeld achtergrondinformatie geven over het ophogingsmateriaal of wanneer we uitlichten hoe het riool werkt. Door dit inzicht, plaatsen we vaker berichten waar bewoners baat bij hebben.

Geïnteresseerd in onze Omgevingsapp? Kijk dan eens op www.omgevingsapp.com of neem direct contact met ons op.

Meer interessante blogs

Zes tips voor een effectieve review van een EMVI-plan

Blog: Zes tips voor een effectieve review van een EMVI-plan. Een effectieve review is het halve werk bij het schrijven van een EMVI-plan. Bij ITC groep reviewen wij onze EMVI-plannen niet één, maar twéé keer intern. En niet zonder reden. Door de frisse, scherpe blik...

Overtuigd van onze tools tijdens de LOMD 2019?

You have Successfully Subscribed!