Blog:
Jubileum interview Mathieu
Jubileum interview Mathieu
Mathieu werkt alweer 5 jaar bij ITC Groep. Voor deze gelegenheid hebben wij hem geïnterviewd.
Hoe is het met je?
Heel erg goed! De afgelopen 5 jaar zijn omgevlogen, en gek genoeg misschien, de afgelopen 2 ‘coronajaren’ nog sneller. In deze vijf jaar heb ik aan ruim 100 tenders gewerkt en ben ik doorgegroeid tot teamleider binnen de afdeling Tenders en onderdeel van het Q-team; het kwaliteitsteam binnen ITC.
Wat vind je het allerleukst aan werken bij ITC?
Het allerleukst aan het werken bij ITC vind ik de afwisseling, zowel in type projecten, sectoren als klanten. Geen enkele week is hetzelfde. Toen ik net bij ITC begon werkte ik vooral aan kleine infraprojecten. Met de tijd zijn deze projecten steeds groter geworden en voor steeds meer verschillende sectoren (zoals energie, utiliteit, groen en zelfs scheepvaart!). Zo heb ik meegewerkt aan de nieuwe terminal op Schiphol, de bouw van patrouillevaartuigen en de nieuwbouw van een zwembad. In deze tijd heb ik geleerd dat mijn technische achtergrond meerwaarde biedt in zowel het doorgronden van technische vraagstukken als het bedenken van slimme en innovatieve (technische) oplossingen voor uitdagingen waar onze opdrachtgevers tegenaan lopen.
Wat is jouw leukste herinnering?
Dat is een moeilijke vraag. Ik heb namelijk heel veel leuke herinneringen: de jaarlijkse skivakantie, de jaarlijkse citytrip en natuurlijk de vele vrijdagmiddagborrels. Wat ik vooral leuk vind is dat we bij ITC echt een hechte club zijn. Afgelopen jaren waren de meeste uitjes helaas wel digitaal. Ik kan niet wachten totdat we weer fysiek wat kunnen organiseren!
Wat wil je over vijf jaar bereikt hebben?
Over vijf jaar hoop ik nog steeds werkzaam te zijn bij ITC. Ik hoop dat we de groei van de afdeling zo hebben weten voort te zetten dat we qua grootte verdubbeld zijn!
Wat is het leukste project dat je hebt gedaan?
Het leukste project wat ik heb gedaan is de aanbesteding voor de waterbus. Een aanbesteding die zowel bestond uit het ontwerpen van schepen, opstellen van een dienstregeling en een ontwikkelplan naar de toekomst. Wat ik hier vooral leuk aan vond was de afstemming met de vele verschillende partijen; van scheepsbouwer, nautisch dienstverlener tot aan vervoeradviseurs. Daarnaast sloot de uitvraag goed aan bij mijn studieachtergrond in de transport. Hierdoor heb ik actief oplossingen kunnen aangedragen die ook daadwerkelijk in de plannen zijn opgenomen. Dit maakte mij dan ook erg enthousiast, waardoor ik met veel plezier aan dit project heb gewerkt. Dat we het project daarnaast ook hebben gewonnen, maakt het natuurlijk extra leuk!
Meer interessante blogs
De Safety Culture Ladder
Blog: Veel aannemers zijn er mee bezig: De Safety Culture Ladder, vroeger bekend als De Veiligheidsladder. Deze veiligheidsnorm bestaat uit 5 treden. De laddertreden geven de ontwikkelingsfase aan waarin een bedrijf zich op het gebied van veiligheidsbewustzijn...
Hoe schrijf je een goede bewonersbrief?
Blog:Met een informatiebrief stakeholders in je projectgebied informeren over de werkzaamheden. Dat is soms makkelijker gezegd dan gedaan. Want hoe schrijf je nu een écht goede informatiebrief voor omwonenden? Daar valt veel over te zeggen. In deze tips geven we vast...
10 jaar EMVI – “Het systeem is goed, het moet beter gebruikt worden.”
Blog:10 jaar EMVI - “Het systeem is goed, het moet beter gebruikt worden.“ Nu het tien jaar geleden is dat EMVI (economisch meest voordelige inschrijving) als een gunningscriterium werd ingevoerd, is het tijd om hierop te reflecteren. Wat heeft het opgeleverd? Wat kan...