Page content

article content

De week van Alexandra

Elke maand blikt een van onze collega’s terug op een werkweek in zijn of haar leven. Deze keer is onze omgevingsmanager Alexandra Braas aan de beurt!

Maandag
Maandag: een nieuw begin van de week! Ik heb deze week veel afspraken staan, dus ik probeer vandaag vanaf kantoor al veel op te pakken. Zo heb ik een coachingsafspraak staan met een van onze omgevingsmanagers en leer ik hem weer wat tips en tricks om met bepaalde dingen om te gaan. Als teamleider van de omgevingsmanagers vind ik het belangrijk om regelmatig samen te zitten, doelen te bepalen en te kijken hoe sommige punten beter kunnen.

Dinsdag
Vandaag staat de informatiebijeenkomst voor een project in Dordrecht gepland. Deze bijeenkomst vindt drie weken voor de start van het project plaats. De bewoners en andere belanghebbenden krijgen dan informatie over de werkzaamheden en kunnen vragen stellen. Bijvoorbeeld hoe het zit met de parkeergelegenheid tijdens de werkzaamheden of wie het aanspreekpunt is voor de komende periode. Met deze bijeenkomsten kom je in contact met de bewoners, dit maakt het werk dynamisch. Het ene moment zit ik in de bouwkeet met de aannemer, het andere moment praat ik met de bewoners over de werkzaamheden.

Woensdag
De dag begint vandaag met een teamoverleg bij een van de lopende projecten in omgeving Utrecht. In deze overleggen wordt de planning besproken en wordt er gekeken of er nog bepaalde dingen zijn waar we de komende tijd rekening mee moeten houden. Hierbij zorg ik ervoor dat er rekening gehouden wordt met de belangen van de stakeholders in de omgeving. De aannemer, opdrachtgever en wij zelf zijn hierbij aanwezig om alle lopende zaken door te spreken. De rest van de dag werk ik gezellig met mijn collega’s op ons kantoor in Woerden. Aan het eind van de middag rijd ik nog even langs een bewoner in Rotterdam omdat hij nog wat vragen had over de werkzaamheden bij hem voor de deur.

Donderdag
Omdat ik vanavond nog laat afspraken heb staan, begin ik deze dag met het klussen in mijn nieuwe huis in Rotterdam. Heel fijn dat ik mijn tijd zelf kan indelen. Aan het begin van de middag heb ik een kennismaking staan met een potentiele klant en ’s avonds staat een overleg met de buurtgroep gepland voor een project in Utrecht. Dit zijn de bewoners van de omgeving en zij denken mee over de uitvoering van de werkzaamheden. Zij geven hinderpunten uit de omgeving door en samen bedenken wij een oplossing om deze hinder te minimaliseren. Namens de aannemer leggen wij een aantal maatregelen aan ze voor, waardoor de buurtgroep een wordt uitgekozen. In dit geval hebben de bewoners veel last van opwaaiende stof en wordt er gekozen om tijdens de uitvoering een sproeiwagen rond te laten rijden en aan het einde van de fase de ramen van de bewoners te laten lappen.

Vrijdag
Vrijdag is onze vaste kantoordag! Alle collega’s proberen dan op kantoor te werken, zodat we elkaar blijven zien en op de hoogte blijven van elkaars projecten. Ik neem ’s ochtends nog wat vergunningen van een project door met een collega, om 12.00 uur lunchen we gezamenlijk en ’s middags krijg ik coaching van mijn leidinggevende. Bij ITC Groep zijn coaching en opleidingen belangrijk, hier wordt veel aandacht in gestoken. Om 17.00 uur drinken wij gezellig een borrel en kunnen we van ons weekend gaan genieten!

 

Lijkt het jou ook leuk om voor ITC te komen werken? Bel Willemijn (06 – 29 01 23 05) voor meer informatie over onze openstaande vacatures!